De voetbalvereniging KHC Kampen wint de landelijke verduurzamingsactie van de KNVB en Mitsubishi Electric!!
De leden van de Scheidsrechtersvereniging Zwolle e.o. zijn altijd welkom op het sportcomplex van de v.v. KHC. Vandaar dat de SZO een artikel van deze mooie actie op de website heeft opgenomen.
Na inschrijving voor deze mooie actie heeft de secretaris van de v.v. KHC een gedegen en enthousiaste motivatie geschreven over de vereniging en de verduurzaming van hun complex.
Na een bezoek van Alklima/Mitsubishi Electric aan de vereniging, in de persoon van Martijn van Leerdam, waarbij de verduurzaming van de vereniging werd doorgenomen en bekeken, waren ze blij verrast over de stappen die zij reeds hadden gedaan, waardoor zij tot winnaar zijn uitgeroepen.
Hieronder kunt u lezen wat de campagne inhoud.
Campagne KNVB en Mitsubishi Electric voor verduurzaming voetbalclubs
Voetbalverenigingen hebben te maken met gestegen energieprijzen. Reden voor de KNVB om de Groene Club op te richten. In samenwerking met duurzaamheidspartner Mitsubishi Electric vond op 9 maart de aftrap plaats van de eerste editie van de Groene Clubweken.
De KNVB staat voor sterke sportverenigingen die financieel gezond zijn. Het nemen van duurzame maatregelen die leiden tot het verlagen van de energierekening draagt hieraan bij. Energie is namelijk één van de grootste kostenposten voor een vereniging. Maar vaak is het gebrek aan kennis en tijd bij de vrijwilligers voor verenigingen en een drempel om hier mee aan de slag te gaan. Daarom startte de KNVB in 2017 de Groene Club; een onafhankelijke club die verenigingen helpt en ontzorgt in het verduurzamingstraject. Nu startte dus de eerste van de Groene Clubweken, waarbij drie clubs warmtepompen konden winnen ter waarde van € 30.000,=.
‘Als leverancier van klimaatoplossingen zoals de warmtepomp, en als duurzaamheidspartner van de KNVB, zijn we natuurlijk bekend met alle ontwikkelingen en mogelijkheden op het gebied van verduurzamen bij sportverenigingen. We zien dat veel verenigingen al mooie stappen hebben gemaakt. Toch weten we ook dat er veel clubs nog moeite hebben met het vinden van de juiste informatie’, geeft Arjen de Jong, algemeen directeur van Alklima/Mitsubishi Electric aan. ‘Dat de goede informatie wel bij de juiste personen bij de vereniging terecht komt is van groot belang. Dat was het uitgangspunt om, samen met de KNVB, de Groene Clubweken te organiseren. De komende weken gaan we op verschillende manieren aandacht geven aan verduurzamen van het complex en de voordelen van een warmtepomp. Met de actie ‘Win een premium warmtepomp t.w.v 30.000 euro’ hopen we heel veel clubs een duwtje in de rug te geven en te enthousiasmeren om de juiste stappen te nemen.’
Groene Clubweken
‘We hadden superveel ideeën om het programma van deze eerste Groene Clubweken vorm te geven’, zegt Energietrainer John Williams. ‘De mogelijkheid een warmtepomp te winnen is natuurlijk fantastisch. Maar wat bestuurders, en andere geïnteresseerde leden van de vereniging, nog meer kunnen verwachten is bijvoorbeeld een online seminar bijwonen met advies over het financieren van verduurzaming. Ook gaan we succesverhalen van clubs delen en geef ik elke week Groene Club-tips. De vereniging- en energieadviseurs van de KNVB zijn komende weken beschikbaar om alle vragen van clubs die betrekking hebben op verduurzamen te beantwoorden. Alle informatie over de Groene Clubweken is te vinden op www.energietrainer.nl. Ik roep alle bestuurders op om die site te bezoeken en zich daar gelijk op te geven voor deze mooie actie.